Lastavica

Getsimanski vrt

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:03





Atelje, 212, nedavno je bila premijera.
DEJVID HER: GETSIMANSKI VRT
Rediteljka: LJILJANA TODOROVIĆ
Igraju:
MEREDIT GEST – DARA ĐOKIĆ
OTO FALON – BRANKO VIDAKOVIĆ
LORI DRAJZDEL – JELENA ĐOKIĆ
MAJK DRAJZDEL – BRANISLAV TRIFUNOVIĆ
SUZET GEST – JOVANA GAVRILOVIĆ
ALEK BIZLI – PETAR BENČINA
DŽEF BENZAJN – VLADISLAV MIHAILOVIĆ
MONIK TUSAN – MARTA BJELICA
FRENK PEG – SLAVEN DOŠLO

"Dramski komad Getsimanski vrt britanskog pisca Dejvida Hera,
politička je drama koja se bavi problemima zataškavanja privatnih 
skandala porodice ministarke unutrašnjih poslova, a koja je svojim
delovanjem poznata kao predstavnica rigidnih svetonazora zapadno
evropskog konzervativizma i politike proterivanja migranata iz 
Velike Britanije. Stroga dijaloška struktura drame gradi spor i temeljan 
mehanizam pregovora, dogovora i trgovine informacijama u svetu 
politike, privatnih intriga i krize odnosa i vrednosnih sistema, kao i t
emeljnu raspravu o cenama uspeha u savremenom društvu."

"Naziv komada potiče od biblijskog pojma Getsimanski vrt što je 
lokalitet u podnožju Maslinove gore odmah do zidina starog Jerusalima, 
prema Novom Zavetu mesto Isusovih molitvi i sastanaka sa svojim 
sledbenicima. To je takođe mesto gde je Juda sa poljupcem u levu 
stranu izdao Isusa Hrista. U komadu gotovo svi junaci prolaze kroz 
sopstveni Getsiman."

Ako sumnjate u sebe, u ideale u koje verujete, treba se setiti
da je Isus posle Getsimana ostao na svom putu. Ne odustaje se
od ideala ni od sebe.

Ovaj će biti drugačiji

Pozorišta — Autor lastavica @ 05:00




Tek je prošla premijera, pa da vidimo novu predstavu u Atelje 212:
"Ovaj će biti drugačiji"


"Drama „ Ovaj će biti drugačiji “ Staše Bajac u režiji Đurđe Tešić 
je praizvedba domaćeg savremenog dramskog teksta na repertoaru 
Ateljea 212. „Ovaj će biti drugačiji“ je pobednička drama petog 
Hartefaktovog regionalnog konkursa za najbolji angažovani 
celovečernji dramski tekst 2017. godine."

Uvek se nadamo, ovaj će biti drugačiji, biće bliži našim 
zamišljanjima muškarca, našim željama. Trudimo se da za njega 
budemo lepe, jedinstvene, da ne poželi drugu. A na kraju, zalud 
sav trud, on je sve, samo ne ono što želimo. I to je realnost...

Verovatno se može napraviti predstava o tome što očekuju 
muškarci, a ne dobiju, ali neka to bude neka druga predstava.


"Posledice su gubitak iluzija i nasilje koje mlada žena čini kao 
odgovor na nasilje koje trpi. Ironični, povremeno cinično duhoviti, 
pogled na snove koji imaju probleme."

 


Homo Faber

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:29



Atelje 212 zaista ima sjajne predstave. Zadivljena sam ovom
novom, samo dva dana posle premijere. Ostavila me je bez
daha. Glumci perfektni, Svetozar Cvetković maestralno glumi,
ali ni ostali iz ekipe ne zaostaju. I cela priča kaže ono što
odavno govorim: ništa nije slučajno. nijedan susret, nijedan 
dobitak, nijedan gubitak. Sve ima svoj razlog koji ćemo jednom
shvatiti, ma koliko se borili da dokažemo kako je sve slučaj, 
kao što uporno i bezuspešno dokazuje Valter Faber.


"Premijera predstave “ HOMO FABER “ (Homo Faber ) Maksa Friša 
u režiji Ane Tomović izvedena je 07.03.2019. na Sceni “ Mira Trailović
Pozorišta Atelje 212.

Igraju:
VALTER FABER – SVETOZAR CVETKOVIĆ
HERBERT HENKE / PUTNIK NA BRODU / DOKTOR / MAKRO /
INŽINJER – STEFAN BUNDALO
IVA / KUBANKA / STJUARDESA – JELENA PETROVIĆ
SABET – JOVANA STOJILJKOVIĆ
HANA – RADMILA TOMOVIĆ
MUZIČAR / IZVOĐAČ – MLADEN LUKIĆ

"Valter Faber protogonista ovog romana prolazi kroz niz incidentnih 
i nesvakidašnjih situacija u svom fizičkom i duhovnom kretanju kroz 
život. On je švajcarski inženjer sa burnom prošlošću koja otpočinje 
velikom ljubavlju sa jevrejkom Hanom u osvit Drugog Svetskog rata,
a koji na putovanjima kroz Severnu i Južnu Ameriku prolazi kroz 
uznemirujuću introspekciju pri sagledavanju svog života, svojih 
pogleda na svet, ideoloških previranja i emotivnih nestabilnosti."


"Homo Faber je priča o Valteru Fabru i njegovim putovanjima na 
kojima sam junak problematizuje sopstveni identitet, individualnost, 
odgovornost spram svojih odluka, sopstveni moral i političku poziciju 
u društvu. Faber se suočava sa egzistencijalističkim krizama, 
problemom vere i životnim usudom koji je izvan njegove kontrole – 
njegova ljubav prema jednoj ženi nakon razlaza biva zamenjena 
njegovom krivicom i tragičkom greškom u ljubavi prema drugoj, 
značajno mlađoj ženi. Valter Faber je junak koji se kroz niz životnih 
okolnosti suočava sa sobom samim i biva poražen sobom na 
samome kraju."

"Roman Homo Faber je prvi put objavljen 1957. godine, a po istom 
romanu je snimljen i čuveni film Vojadžer u režiji Folkera Šlendorfa (1991)."

(nepotpisane slike su s neta)

I glumice su ljudi, zar ne?

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:00




U Ateljeu 212 gostuje HNK iz Rijeke. Uz Oliveru Baljak
i Tanju Smoje u riječkim “Predsjednicama” igra i zagrebačka 
gošća Katarina Bistrović Darvaš. Sala je puna, aplauz je dug.
Glumice su izvanredne i bez pauze iznose dva sata fizički 
vrlo zahtevne predstave. I šta meni smeta? Odakle pravo 
režiseru da postavi jednu od glumica da stoji pola sata kao 
kip dok se sala puni? Čemu to služi, osim iscrpljivanju glumice
koja će i kasnije imati težak zadatak? Zar je potrebno toliko 
maltretiranje glumica da bi se ispričala jedna morbidna
i skaredna besmislena priča? One su dale sve od sebe da
tokom dva sata bez pauze predstavi podare smisao, kad to 
već nisu uspeli dramaturg ni režiser. 
Ako je neko već gledao ovu predstavu, volela bih da razmenimo
mišljenja.


"PREDSJEDNICE su prva drama poznatog austrijskog dramatičara 
Wernera Schwaba, jedne od perjanica suvremenog austrijskog 
dramskog pisma. Schwabovo je pisanje žanrovski najbliže groteski, 
pa njegov dramski svijet uvijek djeluje na granici gorko ozbiljnog i 
smiješnog, vješto nastavljajući tradiciju austrijske crne komedije."


"Iščašen pogled na, podjednako, i ružnoću i ljepotu suvremenog 
svijeta, u „Predsjednicama” na scenu dovodi tri lika Ernu, Gretu 
i Mariedl, čistačice našeg smeća, ali i naše nečiste savjesti. Tragične 
i komične istovremeno, antijunakinje na trenutak banalne, vulgarne
i okrutne, ali onda zatim ponižene, usamljene i prestravljene životom
koji ih je možda izdao ili su one izdale njega."



(nepotpisane fotografije s neta)

Velika drama

Pozorišta — Autor lastavica @ 07:11


 




"Velika drama je jedan od najambicioznijih dramskih komada Siniše 
Kovačevića, tekst na kojem je ovaj poznati dramski autor radio punih 
13 godina. Reč je o potresnoj sagi koja se bavi preispitivanjem naše 
prošlosti i time kako se ovdašnji burni posleratni istorijski događaji 
(misli se na Drugi svetski rat) prelamaju kroz pojedince i na koji način 
određuju njihove sudbine. Pisac se fokusira na crnogorsku porodicu
Vučić, koja aktivno, u ideološkom i svakom drugom smislu, učestvuje
u kolonizaciji Vojvodine."




Drama traje skoro 4 sata i drži pažnju svakog trena. Nemoguće 
je izdvojiti najboljeg glumca, i epizodisti i glavni glumci odigrali
su uloge za pamćenje. No meni će posebno ostati u sećanju
dve žene koje su volele istog muškarca, Helga i Tijana, i jedna
od najlepših izjava ljubavi na rastanku:
"Nikad ti nisam rekao da te volim!"
"Znam." 
Reči nisu potrebne kad se voli. Zna se.


(potpisane fotke: Lastavica, ostale s neta)

Zašto je poludeo gospodin R?

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:30



Kritike su bile odlične. I konačno mi je predstava stigla na red za
gledanje.



Zašto je poludeo gospodin R?
Premijera: 20. jun 2018. 
Pisac: po istoimenom filmu Rajnera Vernera Fasbindera i Mihaela Fenglera, Režija: Bobo Jelčić 
Igraju:
Gospodin R. - Boris Isaković
Gospođa R. - Nataša Tapušković
Šef - Branko Cvejić 
Hana - Dubravka Kovjanić
Kolega 1 - Milan Marić 
Kolega 2 - Bojan Dimitrijević 
Komšinica - Jelena Stupljanin 
Baka R. - Vesna Čipčić
Deda R. - Feđa Stojanović 
Amadeus, sin - Pavle Korać

"Predstava "Zašto je poludeo gospodin R" u izvođenju 
Jugoslovenskog dramskog pozorišta najbolje je 
ostvarenje 23. Jugoslovenskog pozorišnog festivala u 
Užicu - "Festivala bez prevoda" čiji takmičarski deo 
je završen u novembru 2018."

"Pobednički komad na scenu je postavio Bobo Jelčić 
a njemu je, takođe jednoglasnom odlukom, pripala nagrada
"ardalion" za režiju."

"Jugoslovensko dramsko pozorište sa užičkog Festivala 
nosi i još jednu nagradu - Boris Isaković za ulogu Gospodina R. 
proglašen je najboljim glumcem. I u ovoj kategoriji svi članovi
žirija su imali isto mišljenje."
Ako mene pitate, ekipa je odlična. Potpuno razumijem glavnog
junaka, pitali smo se da li ćemo pre poluditi mi ili on...


"Film Rajnera Vernera Fasbindera i Mihaela Fenglera "Zašto je 
poludeo gospodin R… (Warum läuft Herr R. Amok), snimljen je 
1970. godine. Pored ostalih nagrada, osvojio je Zlatnog medveda 
na Filmskom festivalu u Berlinu."

 


Brod plovi za Beograd

Pozorišta — Autor lastavica @ 16:57



U dane koji su rezervisani za ljubav, pažnju i darivanje – rezervisale 
smo svoje mesto na „Brodu“ Ateljea 212 i uz muziku i pesme 
otplovile na mesta i u vremena u kojima smo uživale i poverovale 
da je sve moguće!



“Brod plovi za Beograd“ plovi već 21.put, nikad lepše i bolje!
Karte su za četiri večeri planule dva meseca pre predstave.

Gorica Popović, kapetan broda, predvodi razigrani ansambl 
glumaca - pevača pozorišta "Atelje 212" i gostiju. Svi ulože celog
sebe u taj nastup, a publika ne štedi dlanove i povike oduševljenja.

"Bravo! je reč koja se ove večeri najčešće čula!

Aljoša Vučković je dobio aplauz čim se pojavio na sceni.
"Vjeruj u ljubav", naravno...

Katarina Gojković (Ćerka poznatog pevača Predraga Gojkovića 
Cuneta) izmamila je i suze...

Dalmatinska klapa sastavljena od glumaca... Samo glasovi...
neponovljivo.

Pijanista Stefan Ćirić i "Gusari s Kariba"

Sjajna Tanja Bošković. I stas i glas.

Gorica Popović suvereno je vodila program koji je sama 
osmislila...

Odlični Aleksandar Srećković...

...i svi sjajni...


Razigrana ekipa digla je salu na noge. Skoro puna 4 sata!
Pa, doviđenja do sledeće plovidbe, krajem 2019.-godine!


 


Vrat od stakla

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:03



Uf, karte smo jurili dva meseca... i uhvatili, uz pomoć prijatelja.
Jugoslovensko dramsko pozorište, u koje retko idem.
Predstava "Vrat od stakla"



Ambijent u ovom pozorištu je moderan i doteran, nakon duge obnove
posle požara.






Traži se karta više, prepuno je.


Biljana Srbljanović
VRAT OD STAKLA
Režija: Jagoš Marković

Glumačka ekipa je za sve pohvale, ne zna se ko je od koga bolji.
Svi su najbolji.
Bogdanka, Bogda- Jelisaveta Sablić 
Svetlana- Vesna Trivalić 
Nadežda- Anita Mančić 
Ljuba- Dragan Mićanović 
Vasa- Irfan Mensur
Mirna- Milica Gojković 
Vlajko-Mujić- Marko Janketić 
Filip-Miloš Samolov 
Pandur 1-Slobodan Tešić 
Pandur 2-Bojan Lazarov 
Malo dete- Ana Čarman



(ovo su slike s neta)

"Nacionalizovani stan izgubljen je u procesu restitucije. Nešto što je 
bilo oteto vraća se. I ona narodna:"oteto, prokleto" počinje da otpetljava 
sudbine, strahove, dileme. Svakog od stanara tog stana u Višnjićevoj."
(Slađana Belko)
Pucamo li svi mi nakon ovolikih promena i revolucija, 
kao vrat od stakla? Ima li smisla i nade? Čemu sve to?
Dok se glumci klanjaju publici, mi se pitamo.


"Gavella" u "Atelje 212"

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:15



Gradsko dramsko kazalište "Gavella" iz Zagreba sinoć je
gostovalo u pozorištu "Atelje 212" u Beogradu.




Atmosfera pred početak predstave, dok se pozorište popunjava
do poslednjeg mesta.

Predstavu Joel Pommerat:"Ujedinjenje dviju Koreja" režirao je
Paolo Magelli.

"Osim što je višestruko nagrađivana, predstava je dobila brojne 
pozitivne recenzije. Tako je Nathalie Simon za Le Figaro napisala da 
komad očarava publiku pričama punim razočaranja, ali i humanosti."
"Skriven u tami, gledatelj je svjedok, čas suosjećajući s likovima i 
razumijevajući ih, a čas pružajući podrugljiv otpor".


"Ovdje to nisu romantične kategorije, prije nagnuća nesigurnih, 
životom ošamućenih ljudi. Želja da odu, da nešto promijene, tjera
ih prema naprijed i čini aktivnima, ali iako ne vidimo jesu li stigli do
odredišta jer Pommerat piše "na rez", zaustavljajući epizode na vrhu
napetosti, osjećaja smo da nisu, da će nastaviti tragati i nakon što 
napuste dramu i scenu."




Predstava traje preko dva sata, bez pauze, 
Igraju: Ksenija Pajić, Jelena Miholjević, Barbara Nola, Tena Nemet Brankov,
Nataša Janjić /DijanaVidušin, Petra Svrtan, Janko Rakoš, Ranko Zidarić, 
Enes Vejzović i Igor Kovač. 

 


Fantom iz Opere

Pozorišta — Autor lastavica @ 05:56



"Mjuzikl “Fantom iz Opere” premijerno je izveden na londonskom 
Vest Endu 1986. godine, a na Brodveju dve godine kasnije gde 
važi za najduže izvođen mjuzikl svih vremena (preko 12 000 
predstava). Do sada ga je u svetu pogledalo oko 140 miliona ljudi. 
Izvodi se na 15 svetskih jezika u 35 zemalja. Predstava je osvojila 
brojne nagrade među kojima i tri Olivier nagrade (londonska 
produkcija) i 7 Toni i Drama desk priznanja (brodvejska produkcija)."


"Lavinu neverovatnih, i na kraju tragičnih događaja u jednom pozorištu, 
događaja sa obe strane rampe, to preplitanje dveju realnosti, pokreće 
ljubav glavnog junaka ove začudne priče, tajanstvenog Fantoma, 
prema talentu mlade operske pevačice i njenom anđeoskom glasu. 
U ovom mjuziklu reč je i o žrtvovanju, davanju, predanosti, zavisti, veri, 
nadanju, borbi sa prosečnošću… sve to je, na kraju krajeva, i dušom
i srcem posvećeno umetnosti. Glavni junak mjuzikla Fantom iz Opere
jeste zapravo – muzika." 




Ukratko, vredi pogledati ovu predstavu i uživati u njoj!

 



Petrijin venac

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:22




Između sedišta čekao nas je poklon za svakog gledaoca: 
malo pakovanje kafe.

"Pozorište Atelje 212 je septembra 2018. počelo sa probama
predstave “PETRIJIN VENAC “ u režiji Bobana Skerlića, čija je 
premijera bila 24.11.2018. godine na Velikoj sceni “ Mira Trailović“

Stara kineska mudrost kaže da čovek može da izdrži više nego
kamen. Žena može - još više.
"Sudbina Petrije iz malog rudarskog sela u Pomoravlju, u ovoj dramatizaciji 
posmatrana iz ugla tri Petrije: mlade, gradske i Petrije udovice, je 
univerzalna priča o ženi koju gnječi patrijarhat i njenim pokušajima da 
ga preživi, da opstane- ne i da mu se suprotstavi."


Uloge tumače : Marta Bjelica, Jovana Gavrilović, Milica Mihajlović, 
Ivan Marković, Tihomir Stanić, Igor Đorđević. Jelena Rakočević, Isidora Minić, 
Branislav Zeremski i Vladislav Mihailović.
Jednostavna funkcionalna scenografija, koja ispisuje ime Petrija, 
poslužila je za sve delove predstave.

Aplauzom smo dugo vraćali glumce na sceni. Oduševljeno smo se 
zahvalile osobi koja nam je preporučila ovu predstavu. Ako vam se
pruži prilika, pogledajte je. 

Tri klase i gospođa Nušić

Pozorišta — Autor lastavica @ 05:43



"Tri klase i gospođa Nušić" je sasvim neobično ime predstave
koje nisam uspevala da upamtim sve do samog dolaska u 
Beogradsko dramsko pozorište. Rečeno je, moram to gledati,
a zašto se tako zove, shvatiću.


"NAJ – značajniji, popularniji, omiljeniji, poznatiji … srpski 
komediograf Alkibijad Nuša alijas Ben Akiba alijas Branislav Nušić 
spada u onu iznimnu vrstu pisaca o kojima svi sve znaju, čije 
sentence (replike, zapisi) su ušli u žargon, a likovi o kojima je pisao
postali nepresušan izvor različitih stilskih figura (metafora, 
paradigma…) u svakodnevnom životu svih slojeva društva."



Branislav Nušić (originalno cincarsko ime: Alkibijad Nuša)
je napisao večne komedije koje su i danas aktualne.
Ova predstava poigrala se njegovom biografijom, od uvrede 
kralja jednom pesmom do robijanja i onda diplomatske
karijere, u kojoj klase imaju veliku važnost.


A ni izbor gospođe Nušić nije bio jednostavan.

Sve u svemu, smejali smo se od srca i hvala celoj ekipi
glumaca na tome.


 

 


Inside out

Pozorišta — Autor lastavica @ 05:37



Što ja volim premijere! Idemo u Pozorište na Terazijama!



"Prvi put izveden 1989. godine pod nazivom Roleplay, američki mjuzikl 
Inside Out svoju njujoršku premijeru imao je 1994. godine u pozorištu
“Cherry Lane”.
Priča prati sudbine šest žena koje se jednom nedeljno susreću na
psihoterapiji kako bi se na što adekvatniji način suočile sa preprekama 
na koje nailaze u okviru muškocentričnog sveta u kom žive. Bez obzira 
na to koliko su ostvarene kao poslovne žene, udate ili neudate, supruge 
ili majke, svaka od njih na sebi svojstven način pokušava da se izbori 
sa stereotipima koji su im nametnuti od strane savremenog sistema ili 
medijskog predstavljanja slike o idealnoj ženi koja bi trebalo da bude SVE:
idealno vitka, emotivno ostvarena, da prati modu, bude udata, majka, 
finansijski nezavisna, uspešna u poslu… Svaka od junakinja iznosi problem 
sa kojim se suočava, sa nadom da će pronaći rešenje i da će se smelije 
suočiti sa svojim strahom i stvoriti za sebe neku novu šansu."


"Ovaj inteligentan i vatren mjuzikl Pozorišta na Terezijama dodatno je o
bogaćen zanimljivim koreografijama i spektakularnim muzičkim aražmanima
i punoćom zvuka kakva, nije neskromno istaći, nije ostvarena ni na 
njujorškim scenama."

Mjuzikl je režirala Ana Grigorović, a uloge tumače Jelena Jovičić, Dušica 
Novaković, Suzana Lukić, Ivana Knežević, Ivana Popović Ilijin i 
Mina Lazarević.

"Nije ovo komad samo za žene već i za muškarce koji će imati priliku 
da upoznaju probleme svake od nas i da nakon gledanja predstave, 
malo bolje razumeju zašto smo teške i šta nas muči", kazala je 
Grigorovićeva 
(upravo ulazi Vujke, jedan od najboljih glumaca ovog teatra. 
Sve kolege su bile na premijeri!) 




Slobodan Obradović je preveo ovaj komad na srpski jezik i prepevao 
songove: "Ovaj komad postavlja pitanje ko je u stvari jači pol. Sve žene
u predstavi su preturile preko glave svašta i nisam siguran koliko bi se
u svemu tome snašli muškarci. Ostavili smo naslov na engleskom 
jeziku jer smo shvatili da ne postoji reč koja bi sveobuhvatno prevela
Inside out", objasnio je Obradović. 

...a mi smo to prevele sa kolačima out, kao dokazom da smo
shvatile poruku predstave.


(nepotpisane, bolje slike su s neta)

Čekaonica

Pozorišta — Autor lastavica @ 07:33





Atelje 212. ima sjajne predstve sa vrhunskom ekipom glumaca.
Predstava "Čekaonica" je držala publiku u punoj koncentraciji 
dva sata, a aplauzom smo vraćali četvero sjajnih glumaca
toliko puta da su se umorili od vraćanja na pozornicu.
Hvala BRANKI ŠELIĆ, NEBOJŠI ILIĆU, BOJANU ŽIROVIĆU i
JELENI TRKULJA na izuzetnom prikazu naše stvarnosti. 
Svi smo mi u čekaonici, samo to nekad kasno shvatimo...



Egzibicionista

Pozorišta — Autor lastavica @ 17:29






"Egzibicionista“ je savremena drama koja se bavi problemima modernog
urbanog čoveka na razmeđu vekova u uslovima visoko standardizovane 
civilizacije. U fokusu drame je patološka pojava seksualne izopačenosti 
sa kojom se savremeno društvo obračunava na dva načina: sankcioniše 
je zatvorom ili pokušava da je leči psihijatrijom. 

Jedino što svim akterima nedostaje je ljubav. Ovaj nedostatak je glavni 
negativni pokretač od kojeg se sastoji drama. Egzibicionista se pokazivao
ženama u parku, uhapsili su ga strpali u zatvor. Kad ga budu pustili, 
on će opet to da radi, pa će opet dopasti zatvora i kraj priče. Ali ne 
radi se o tome, ili bar ne samo o tome…"


Predstavu treba videti najviše zbog ovog: "Ali ne radi se o tome, 
ili bar ne samo o tome…" Maestralna ekipa glumaca izvela je
predstavu za smeh i razmišljanje, sami izaberite redosled. Brstina
je pokazao kako se s malo reči ili bez njih može reći mnogo...
Doroti Džekson: ISIDORA MINIĆ
Fred Miler: BRANIMIR BRSTINA
Eva Stempovska: DARA DžOKIĆ
Danijel Parker: VOJISLAV BRAJOVIĆ
Džimi Polak: VLADISLAV MIHAILOVIĆ


1 2 3  Sledeći»

Powered by blog.rs