Lastavica

Lažljivica

Pozorišta — Autor lastavica @ 10:54



I evo opet Atelje 212


I nova predstava, "Lažljivica", Nikolaja Vladimirovića Koljade,
u kojoj se nadigravaju maestralne Jelisaveta Seka Sablić i
Gorica Popović

Neki ljudi žive samo za to da pokvare život drugima. To je
sav smisao njihovog bitisanja, njihova radost i jedina želja.
A drugi neki ljudi imaju tužan mali život bez nekih lepota
koje vredi pamtiti, pa se vezuju sa sitnice, utiske, mirise, boje.
Šta se dešava kad osoba iz prve grupe sistematski maltretira
osobu iz druge grupe, saznaćemo u predstavi "Lažljivica"
čija je premijera bila 7.2.2020. u pozorištu "Atelje 212".
Smejaćete se, ali često s ukusom gorčine. Prepoznaćete
u svom okruženju i jednu i drugu vrstu ljudi.
Maestralne Seka i Gorica zaslužile su dugačak aplauz.

Pa, do sledeće predstave, doviđenja!


Art

Pozorišta — Autor lastavica @ 07:14



Čeka nas Atelje 212 sa novom premijerom stare predstave.
Prisutan je društveni krem Beograda.



Rediteljka : Alisa Stojanović
Igraju :
MARK – TIHOMIR STANIĆ
SERŽ – SVETOZAR CVETKOVIĆ
IVAN – BRANISLAV ZEREMSKI


"U Parizu, na sceni Komedi Teatra Šanzelize, 1994. godine
dogodila se premijera komada ART francuske autorke Jasmine
Reze. Odmah posle francuske premijere, ART je, u prevodu
Kristofera Hemptona, premijerno izveden 1996. godine na
londonskom Vest Endu, gde je, sa neverovatnim uspehom,
igran osam godina. Usledila je i jednako uspešna njujorška
premijera i 600 irganja predstave ART. Negde između londonske
i njujorške, 4. oktobra 1997. godine, izvedena je i naša
premijera ART – a u Ateljeu 212, u režiji Alise Stojanović."

"U Parizu, ART dobija tri Molijerove nagrade – za najbolji
komad, predstavu i Jasmina Reza za najboljeg autora. U
Londonu, nagrada “ Lorens Olivije “ za najbolju komediju
pripala je ART – u, kao i nagrada „Evening Standard
Theatre Award „, najstarija pozorišna nagrada u Velikoj
Britaniji koja se dodeljuje za izuzetno pozorišno dostignuće."

"Glumci Ateljea 212 za uloge u predstavi ART naizmenično su
nagrađivani na pozorišnim festivalima, na nekim i sva trojica.
Branislav Zeremski je za ulogu Ivana dobio nagradu “ Miloš Žutić“
za najbolje glumačko ostvarenje u 1998. godini. Scenograf
predstave Darko Nedeljković je zajedno sa svojim timom
nagrađen na II Bijenalu scenskog dizajna, a predstava je
proglašena najboljom predstavom u sezoni 1997/98. Izvedena
je preko 180 puta, igrana na mnogim pozorišnim festivalima i
gostovala u Beču, Sarajevu, Mostaru, Banjaluci, Ženevi,
Torontu, Skoplju i mnogim drugim gradovima."
(Izvor: atelje212.rs)

A moji utisci? U prepunoj sali "Atelje 212", u kojoj sam sedela
pored Anice Dobre (u prirodi je i lepša i mlađa nego na sceni)
aplauzi se nisu štedeli. Ne zna se koji je od tri glumca bio bolji,
jednostavno su se nadigravali do perfekcije. Često sam u
pozorištu, ali predstava ovog kvaliteta ne viđa se često. Sve
pohvale svima koji su je postavili za nas!


Brod plovi u Novu godinu

Pozorišta — Autor lastavica @ 05:03



Tradicionalno 22 godine glumica i pevačica Gorica Popović
okuplja kolege iz mnogih pozorišta na prednovogodišnjoj predstavi
"Brod plovi za Beograd".


Treba se spremiti za 3,5 sata raznovrsne pesme i plesa
i ne štedeti dlanove za aplauz.


Na sceni Gorica Popović sedi sasvim desno i budno nadzire
program, uskačući sa vokalnom podrškom ili udaraljkama, dairama itd.

Program sjajno vodi Svetozar Cvetković

Evo cele porodice Vučković, Aljoša, ćerka, unuka...

Nižu se glumci Ateljea 212 zajedno sa glumcima iz drugih
pozorišta, u sjajnoj atmosferi, kao jedna velika porodica.
Iva Manojlović peva uz podršku bebe, trudna je 4 meseca :)

Nije moguće zabeležiti 42 numere, u kojima je nastupalo od jednog
do tridesetak pevača i plesača. Ima tu i musketara...

Temperamentna Dušica Novaković iz Pozorišta na Terazijama
zapali i kolege i publiku.

Mamma mia, verzija mladih

Naravno i "mama" Gorica Popović prikazuje se kao vrsna
pevačica, a ne "samo" organizator

Mornari i klapa...

Vlada i Bajka

Nenad Ćirić pita da li je to ljubav...

Raskošni glas i pojava Katarine Gojković, ćerke Cuneta
Gokovića.

Šarmantni Žarko Stefanov iz Pozorišta na Terazijama

Aleksandar Srećković

Dušica Novakovć je atmosferu zagrejala do usijanja

Svi zajedno: "Moji su drugovi"

Naravno da smo izborili bis! "Gipsy song", Nenad Ćirić i svi
izvođači s njim. Nakon 3,5 sata bez minuta pauze, mogli smo
reći samo jedno: ovo je vredelo! Vidimo se sledeće prednovogodine!

 



Karmen

Pozorišta — Autor lastavica @ 04:59



"Karmen" je večna opera Žorža Bizea. Uslov: da Karmen peva
tamnokosa temperamentna primadona. Uslov je ispunjen,
Karmen je sjajno iznela Jadranka Jovanović, stasa
i temperamenta jedne prave Karmen.


Mesto svečanosti opere: Narodno pozorište.

Okolina. obnovljeni Trg republike

Scenografija efektna i funkcionalna. Ne sme se snimati,
ovo je bio maksimum
(fotke: Ljilja Lambic).

A šta sajt Narodnog pozorišta ima na ovu temu?


 


Stella, poplava

Pozorišta — Autor lastavica @ 05:57



Gavella ponovo gostuje u Ateljeu 212.
U pitanju je predstava neobičnog naziva "Stela, poplava"
od Dina Pešuta, premijerno izvedena u Zagrebu marta 2019.


Igraju:
Stela: Jelena Miholjević
Hana: Tena Nemet Brankov
Mak: Filip Križan
Drago: Darko Stazić
Ivana: Ksenija Pajić
Martin: Sven Šestak
Jakov: Marko Petrić
Senad: Igor Kovač

Slike su iz prvog i trećeg dela predstave, delova koji govore
o patološkoj porodici s nenormalnim odnosom majke glumice prema
sinu i zapostavljanju ćerke. Uz to se daje i još jedna patološka
porodica, novinarke koja intervjuiše glumicu koja dolazi
u Sarajevo da primi nagradu.

Prvi i treći deo predstave su sasvim jasni, ali srednji, sa
poplavom, padanjem bogova, poplavljenim anđelima, meni
se ne uklapa u priču i nema smisla. Volela bih da mi neko
ko je gledao predstavu, objasni svoje viđenje te poplave.

Aplauz publike u prepunoj sali rekao je da su glumci
uspeli u svom teškom zadatku. Pitam se samo da li su
se i oni pitali šta je scenarista hteo da kaže scenom poplave.

 


Dokle?

Pozorišta — Autor lastavica @ 05:42



Gostovanje Satiričkog kazališta "Kerempuh " iz Zagreba, na sceni
"Atelje 212" u Beogradu održano je pred prepunom salom.



Ekipa glumaca bila je sjajna i vrhunski je ispričala priču
"Blue moon".



Ali ostao je jako gorak ukus u ustima i duši. DOKLE će trajati
večna povezivanja duhova iz rata 1941-1945 sa reinkarnacijom
ustaštva od 1991. nadalje? Naravno da je sve povezano, ali zar
nam nije dosta svih tih aveti prošlosti? Mene uvek zaboli jer se
setim kako je život završila moja baka sa četvero dece, u logoru
Stara Gradiška, i zašto je to porodično stablo znatno kraće od
ostalih. Može li malo pameti i ljudskosti zaživeti na ovim prostorima?
DOKLE?



Getsimanski vrt

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:03





Atelje, 212, nedavno je bila premijera.
DEJVID HER: GETSIMANSKI VRT
Rediteljka: LJILJANA TODOROVIĆ
Igraju:
MEREDIT GEST – DARA ĐOKIĆ
OTO FALON – BRANKO VIDAKOVIĆ
LORI DRAJZDEL – JELENA ĐOKIĆ
MAJK DRAJZDEL – BRANISLAV TRIFUNOVIĆ
SUZET GEST – JOVANA GAVRILOVIĆ
ALEK BIZLI – PETAR BENČINA
DŽEF BENZAJN – VLADISLAV MIHAILOVIĆ
MONIK TUSAN – MARTA BJELICA
FRENK PEG – SLAVEN DOŠLO

"Dramski komad Getsimanski vrt britanskog pisca Dejvida Hera,
politička je drama koja se bavi problemima zataškavanja privatnih 
skandala porodice ministarke unutrašnjih poslova, a koja je svojim
delovanjem poznata kao predstavnica rigidnih svetonazora zapadno
evropskog konzervativizma i politike proterivanja migranata iz 
Velike Britanije. Stroga dijaloška struktura drame gradi spor i temeljan 
mehanizam pregovora, dogovora i trgovine informacijama u svetu 
politike, privatnih intriga i krize odnosa i vrednosnih sistema, kao i t
emeljnu raspravu o cenama uspeha u savremenom društvu."

"Naziv komada potiče od biblijskog pojma Getsimanski vrt što je 
lokalitet u podnožju Maslinove gore odmah do zidina starog Jerusalima, 
prema Novom Zavetu mesto Isusovih molitvi i sastanaka sa svojim 
sledbenicima. To je takođe mesto gde je Juda sa poljupcem u levu 
stranu izdao Isusa Hrista. U komadu gotovo svi junaci prolaze kroz 
sopstveni Getsiman."

Ako sumnjate u sebe, u ideale u koje verujete, treba se setiti
da je Isus posle Getsimana ostao na svom putu. Ne odustaje se
od ideala ni od sebe.

Ovaj će biti drugačiji

Pozorišta — Autor lastavica @ 05:00




Tek je prošla premijera, pa da vidimo novu predstavu u Atelje 212:
"Ovaj će biti drugačiji"


"Drama „ Ovaj će biti drugačiji “ Staše Bajac u režiji Đurđe Tešić 
je praizvedba domaćeg savremenog dramskog teksta na repertoaru 
Ateljea 212. „Ovaj će biti drugačiji“ je pobednička drama petog 
Hartefaktovog regionalnog konkursa za najbolji angažovani 
celovečernji dramski tekst 2017. godine."

Uvek se nadamo, ovaj će biti drugačiji, biće bliži našim 
zamišljanjima muškarca, našim željama. Trudimo se da za njega 
budemo lepe, jedinstvene, da ne poželi drugu. A na kraju, zalud 
sav trud, on je sve, samo ne ono što želimo. I to je realnost...

Verovatno se može napraviti predstava o tome što očekuju 
muškarci, a ne dobiju, ali neka to bude neka druga predstava.


"Posledice su gubitak iluzija i nasilje koje mlada žena čini kao 
odgovor na nasilje koje trpi. Ironični, povremeno cinično duhoviti, 
pogled na snove koji imaju probleme."

 


Homo Faber

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:29



Atelje 212 zaista ima sjajne predstave. Zadivljena sam ovom
novom, samo dva dana posle premijere. Ostavila me je bez
daha. Glumci perfektni, Svetozar Cvetković maestralno glumi,
ali ni ostali iz ekipe ne zaostaju. I cela priča kaže ono što
odavno govorim: ništa nije slučajno. nijedan susret, nijedan 
dobitak, nijedan gubitak. Sve ima svoj razlog koji ćemo jednom
shvatiti, ma koliko se borili da dokažemo kako je sve slučaj, 
kao što uporno i bezuspešno dokazuje Valter Faber.


"Premijera predstave “ HOMO FABER “ (Homo Faber ) Maksa Friša 
u režiji Ane Tomović izvedena je 07.03.2019. na Sceni “ Mira Trailović
Pozorišta Atelje 212.

Igraju:
VALTER FABER – SVETOZAR CVETKOVIĆ
HERBERT HENKE / PUTNIK NA BRODU / DOKTOR / MAKRO /
INŽINJER – STEFAN BUNDALO
IVA / KUBANKA / STJUARDESA – JELENA PETROVIĆ
SABET – JOVANA STOJILJKOVIĆ
HANA – RADMILA TOMOVIĆ
MUZIČAR / IZVOĐAČ – MLADEN LUKIĆ

"Valter Faber protogonista ovog romana prolazi kroz niz incidentnih 
i nesvakidašnjih situacija u svom fizičkom i duhovnom kretanju kroz 
život. On je švajcarski inženjer sa burnom prošlošću koja otpočinje 
velikom ljubavlju sa jevrejkom Hanom u osvit Drugog Svetskog rata,
a koji na putovanjima kroz Severnu i Južnu Ameriku prolazi kroz 
uznemirujuću introspekciju pri sagledavanju svog života, svojih 
pogleda na svet, ideoloških previranja i emotivnih nestabilnosti."


"Homo Faber je priča o Valteru Fabru i njegovim putovanjima na 
kojima sam junak problematizuje sopstveni identitet, individualnost, 
odgovornost spram svojih odluka, sopstveni moral i političku poziciju 
u društvu. Faber se suočava sa egzistencijalističkim krizama, 
problemom vere i životnim usudom koji je izvan njegove kontrole – 
njegova ljubav prema jednoj ženi nakon razlaza biva zamenjena 
njegovom krivicom i tragičkom greškom u ljubavi prema drugoj, 
značajno mlađoj ženi. Valter Faber je junak koji se kroz niz životnih 
okolnosti suočava sa sobom samim i biva poražen sobom na 
samome kraju."

"Roman Homo Faber je prvi put objavljen 1957. godine, a po istom 
romanu je snimljen i čuveni film Vojadžer u režiji Folkera Šlendorfa (1991)."

(nepotpisane slike su s neta)

I glumice su ljudi, zar ne?

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:00




U Ateljeu 212 gostuje HNK iz Rijeke. Uz Oliveru Baljak
i Tanju Smoje u riječkim “Predsjednicama” igra i zagrebačka 
gošća Katarina Bistrović Darvaš. Sala je puna, aplauz je dug.
Glumice su izvanredne i bez pauze iznose dva sata fizički 
vrlo zahtevne predstave. I šta meni smeta? Odakle pravo 
režiseru da postavi jednu od glumica da stoji pola sata kao 
kip dok se sala puni? Čemu to služi, osim iscrpljivanju glumice
koja će i kasnije imati težak zadatak? Zar je potrebno toliko 
maltretiranje glumica da bi se ispričala jedna morbidna
i skaredna besmislena priča? One su dale sve od sebe da
tokom dva sata bez pauze predstavi podare smisao, kad to 
već nisu uspeli dramaturg ni režiser. 
Ako je neko već gledao ovu predstavu, volela bih da razmenimo
mišljenja.


"PREDSJEDNICE su prva drama poznatog austrijskog dramatičara 
Wernera Schwaba, jedne od perjanica suvremenog austrijskog 
dramskog pisma. Schwabovo je pisanje žanrovski najbliže groteski, 
pa njegov dramski svijet uvijek djeluje na granici gorko ozbiljnog i 
smiješnog, vješto nastavljajući tradiciju austrijske crne komedije."


"Iščašen pogled na, podjednako, i ružnoću i ljepotu suvremenog 
svijeta, u „Predsjednicama” na scenu dovodi tri lika Ernu, Gretu 
i Mariedl, čistačice našeg smeća, ali i naše nečiste savjesti. Tragične 
i komične istovremeno, antijunakinje na trenutak banalne, vulgarne
i okrutne, ali onda zatim ponižene, usamljene i prestravljene životom
koji ih je možda izdao ili su one izdale njega."



(nepotpisane fotografije s neta)

Velika drama

Pozorišta — Autor lastavica @ 07:11


 




"Velika drama je jedan od najambicioznijih dramskih komada Siniše 
Kovačevića, tekst na kojem je ovaj poznati dramski autor radio punih 
13 godina. Reč je o potresnoj sagi koja se bavi preispitivanjem naše 
prošlosti i time kako se ovdašnji burni posleratni istorijski događaji 
(misli se na Drugi svetski rat) prelamaju kroz pojedince i na koji način 
određuju njihove sudbine. Pisac se fokusira na crnogorsku porodicu
Vučić, koja aktivno, u ideološkom i svakom drugom smislu, učestvuje
u kolonizaciji Vojvodine."




Drama traje skoro 4 sata i drži pažnju svakog trena. Nemoguće 
je izdvojiti najboljeg glumca, i epizodisti i glavni glumci odigrali
su uloge za pamćenje. No meni će posebno ostati u sećanju
dve žene koje su volele istog muškarca, Helga i Tijana, i jedna
od najlepših izjava ljubavi na rastanku:
"Nikad ti nisam rekao da te volim!"
"Znam." 
Reči nisu potrebne kad se voli. Zna se.


(potpisane fotke: Lastavica, ostale s neta)

Zašto je poludeo gospodin R?

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:30



Kritike su bile odlične. I konačno mi je predstava stigla na red za
gledanje.



Zašto je poludeo gospodin R?
Premijera: 20. jun 2018. 
Pisac: po istoimenom filmu Rajnera Vernera Fasbindera i Mihaela Fenglera, Režija: Bobo Jelčić 
Igraju:
Gospodin R. - Boris Isaković
Gospođa R. - Nataša Tapušković
Šef - Branko Cvejić 
Hana - Dubravka Kovjanić
Kolega 1 - Milan Marić 
Kolega 2 - Bojan Dimitrijević 
Komšinica - Jelena Stupljanin 
Baka R. - Vesna Čipčić
Deda R. - Feđa Stojanović 
Amadeus, sin - Pavle Korać

"Predstava "Zašto je poludeo gospodin R" u izvođenju 
Jugoslovenskog dramskog pozorišta najbolje je 
ostvarenje 23. Jugoslovenskog pozorišnog festivala u 
Užicu - "Festivala bez prevoda" čiji takmičarski deo 
je završen u novembru 2018."

"Pobednički komad na scenu je postavio Bobo Jelčić 
a njemu je, takođe jednoglasnom odlukom, pripala nagrada
"ardalion" za režiju."

"Jugoslovensko dramsko pozorište sa užičkog Festivala 
nosi i još jednu nagradu - Boris Isaković za ulogu Gospodina R. 
proglašen je najboljim glumcem. I u ovoj kategoriji svi članovi
žirija su imali isto mišljenje."
Ako mene pitate, ekipa je odlična. Potpuno razumijem glavnog
junaka, pitali smo se da li ćemo pre poluditi mi ili on...


"Film Rajnera Vernera Fasbindera i Mihaela Fenglera "Zašto je 
poludeo gospodin R… (Warum läuft Herr R. Amok), snimljen je 
1970. godine. Pored ostalih nagrada, osvojio je Zlatnog medveda 
na Filmskom festivalu u Berlinu."

 


Brod plovi za Beograd

Pozorišta — Autor lastavica @ 16:57



U dane koji su rezervisani za ljubav, pažnju i darivanje – rezervisale 
smo svoje mesto na „Brodu“ Ateljea 212 i uz muziku i pesme 
otplovile na mesta i u vremena u kojima smo uživale i poverovale 
da je sve moguće!



“Brod plovi za Beograd“ plovi već 21.put, nikad lepše i bolje!
Karte su za četiri večeri planule dva meseca pre predstave.

Gorica Popović, kapetan broda, predvodi razigrani ansambl 
glumaca - pevača pozorišta "Atelje 212" i gostiju. Svi ulože celog
sebe u taj nastup, a publika ne štedi dlanove i povike oduševljenja.

"Bravo! je reč koja se ove večeri najčešće čula!

Aljoša Vučković je dobio aplauz čim se pojavio na sceni.
"Vjeruj u ljubav", naravno...

Katarina Gojković (Ćerka poznatog pevača Predraga Gojkovića 
Cuneta) izmamila je i suze...

Dalmatinska klapa sastavljena od glumaca... Samo glasovi...
neponovljivo.

Pijanista Stefan Ćirić i "Gusari s Kariba"

Sjajna Tanja Bošković. I stas i glas.

Gorica Popović suvereno je vodila program koji je sama 
osmislila...

Odlični Aleksandar Srećković...

...i svi sjajni...


Razigrana ekipa digla je salu na noge. Skoro puna 4 sata!
Pa, doviđenja do sledeće plovidbe, krajem 2019.-godine!


 


Vrat od stakla

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:03



Uf, karte smo jurili dva meseca... i uhvatili, uz pomoć prijatelja.
Jugoslovensko dramsko pozorište, u koje retko idem.
Predstava "Vrat od stakla"



Ambijent u ovom pozorištu je moderan i doteran, nakon duge obnove
posle požara.






Traži se karta više, prepuno je.


Biljana Srbljanović
VRAT OD STAKLA
Režija: Jagoš Marković

Glumačka ekipa je za sve pohvale, ne zna se ko je od koga bolji.
Svi su najbolji.
Bogdanka, Bogda- Jelisaveta Sablić 
Svetlana- Vesna Trivalić 
Nadežda- Anita Mančić 
Ljuba- Dragan Mićanović 
Vasa- Irfan Mensur
Mirna- Milica Gojković 
Vlajko-Mujić- Marko Janketić 
Filip-Miloš Samolov 
Pandur 1-Slobodan Tešić 
Pandur 2-Bojan Lazarov 
Malo dete- Ana Čarman



(ovo su slike s neta)

"Nacionalizovani stan izgubljen je u procesu restitucije. Nešto što je 
bilo oteto vraća se. I ona narodna:"oteto, prokleto" počinje da otpetljava 
sudbine, strahove, dileme. Svakog od stanara tog stana u Višnjićevoj."
(Slađana Belko)
Pucamo li svi mi nakon ovolikih promena i revolucija, 
kao vrat od stakla? Ima li smisla i nade? Čemu sve to?
Dok se glumci klanjaju publici, mi se pitamo.


"Gavella" u "Atelje 212"

Pozorišta — Autor lastavica @ 06:15



Gradsko dramsko kazalište "Gavella" iz Zagreba sinoć je
gostovalo u pozorištu "Atelje 212" u Beogradu.




Atmosfera pred početak predstave, dok se pozorište popunjava
do poslednjeg mesta.

Predstavu Joel Pommerat:"Ujedinjenje dviju Koreja" režirao je
Paolo Magelli.

"Osim što je višestruko nagrađivana, predstava je dobila brojne 
pozitivne recenzije. Tako je Nathalie Simon za Le Figaro napisala da 
komad očarava publiku pričama punim razočaranja, ali i humanosti."
"Skriven u tami, gledatelj je svjedok, čas suosjećajući s likovima i 
razumijevajući ih, a čas pružajući podrugljiv otpor".


"Ovdje to nisu romantične kategorije, prije nagnuća nesigurnih, 
životom ošamućenih ljudi. Želja da odu, da nešto promijene, tjera
ih prema naprijed i čini aktivnima, ali iako ne vidimo jesu li stigli do
odredišta jer Pommerat piše "na rez", zaustavljajući epizode na vrhu
napetosti, osjećaja smo da nisu, da će nastaviti tragati i nakon što 
napuste dramu i scenu."




Predstava traje preko dva sata, bez pauze, 
Igraju: Ksenija Pajić, Jelena Miholjević, Barbara Nola, Tena Nemet Brankov,
Nataša Janjić /DijanaVidušin, Petra Svrtan, Janko Rakoš, Ranko Zidarić, 
Enes Vejzović i Igor Kovač. 

 


1 2 3  Sledeći»

Powered by blog.rs